Alternativní medicína, zdravý životní styl, ezoterika

Jídlo a nápoje

VITARIÁNSTVÍ PODLE DAVIDA WOLFE

zeleninaPodle Davida Wolfe musí být v každé stravě, nejen té vita - syrové, přítomny tyto tři základní složky:
cukry, tuky, chlorofyl. Strava může obsahovat i jiné složky, ale tyto tři elementy by měly být zastoupeny minimálně z 80%.

 
 

50 RECEPTŮ, KE KTERÝM POTŘEBUJETE HOUBY

HoubyJe doba dovolených a pokud rádi relaxujete v lese sběrem hub, možná vám přijde vhod pár receptů, jak si na houbách pochutnat.

 
 

NIACIN

NiacinNiacin je vitamin ze skupiny vitaminů B. Je tudíž rozpustný ve vodě, v těle se tedy neukládá a je nutný jeho dostatečný příjem v potravě. Skládá se z kyseliny nikotinové a jejího amidu, nikotinamidu. Hraje důležitou roli v aktivitách řady enzymů, které jsou součástí celkového metabolismu sacharidů, tuků či aminokyselin.

 
 

NEJÍTE PŘÍLIŠ RYCHLE?

Většina obézních se liší od lidí s normální váhou rychlostí jedení i v samotném aktu jedení - jedí celkově rychleji. Méně váhají mezi uchopením sousta příborem a vložením do úst, pijí častěji, a to i s potravou v ústech, tráví po jídle u stolu více času. Mnozí z Vás by se mohli v rychlosti konzumování jídla kvalifikovat na olympiádu.
 

 
 

PIJTE VODU

vodaDostat vodu do těla ať už v jakékoliv podobě je velice důležité. Není důležité zda je léto nebo zima, pít bychom měli stále. Samozřejmě v létě více, protože se více potíme a ztrácíme vodu. Minimální denní příjem tekutin by měl být jeden a půl litru. Lépe však dva litry.

 
 

5 VAROVNÝCH SIGNÁLŮ NEDOSTATKU HOŘČÍKU V TĚLE

HořčíkTak jako vápník a železo mají svou důležitou funkci pro správné fungování organismu, tak se naše tělo neobejde bez správné hladiny hořčíku v těle. Odpovídající koncentrace hořčíku v krvi je rozhodující pro mozkovou, srdeční a svalovou funkci, a je potřeba, spolu s oxidem křemičitým a vitaminy D a K na podporu zdravých kostí. Nedostatek hořčíku je častější, než si mnozí lidé myslí.

 
 

Čaj na hezké sny

Potřeby:
1 lžička sušených heřmánkových kvítků,1/2 lžičky sušených mátových lístků, práškový zázvor, muškátový ořech v prášku, mísa a lžíce, cedník, med a citrónová šťáva, čistý hrneček.



 
 

CO SI VEGETARIÁNI PŘEJÍ

1. Vegetariáni si přejí respektování jejich rozhodnutí.

Respektujte prosím naše rozhodnutí a nenabízejte nám maso, a už vůbec jej ani s pozitivním úmyslem „záchrany našeho zdraví“ tajně nepašujte do jídel! Jediné, čeho lze tímto postupem dosáhnout, je vzájemné narušení důvěry.

 
 

VEGETARIÁNI

Patří vlastně k nejmenším menšinám u nás. Odepřít si maso ze svého jídelníčku je totiž v našich krajích jevem mnohem méně častým než kdekoli jinde ve světě, pokud odpočítáme země, kde si maso odpírají nedobrovolně anebo z důvodů náboženských. Kdo vlastně jsou vegetariáni?
 

 
 

Brambora

Tato lilkovitá rostlina zapříčinila války, chvíli byla odmítaná a podceňovaná a postupem času se „potrava chudých" stala základem racionální výživy.Navíc se snad ani nemůže stát, že by se někomu přejedla, jelikož nabízí velkou škálu možností, jak ji zpracovat a konzumovat.I přes svůj velký význam se však nerozšířila do celého světa jako třeba obiloviny.

 
 

BRAMBORA – RADY DĚDKA KOŘENÁŘE

Brambora je jedovatá díky známému solaninu. Otravy se projevují jen při požití zelených brambor a zvláště nebezpečné jsou klíčky a plody.

 
 

GRILOVACÍ NEŘEST

Grilování je jedním z nejstarších způsobů úpravy pokrmů. Stává se příležitostí pro rodinné posezení na zahradě či setkání s přáteli. Dobré pití, vonící pochoutky na grilu, příjemná a uvolněná atmosféra. Aby to však bylo bez problémů, je na místě si uvědomit některé zásady.

 
 

SEZAM - pro zdravé kosti, vlasy a dlouhý život

Říká se o něm, že žádná skála před ním nezůstane celá. U nás se jím zdobí pečivo. Řeč je o sezamu, dvoumilimetrovém semínku, nejstarším koření na světě, ve kterém se ukrývá velká léčivá síla. Obyvatelé východu již po staletí znají jeho léčivé schopnosti. Z pohledu čínské medicíny má vztah k ledvinám, játrům, slezině-slinivce a plicím.

 
 

PŘEKYSELENÍ LIDSKÉHO ORGANISMU - OXIDACE TĚLA JE HLAVNÍ PŘÍČINOU STÁRNUTÍ

Překyselení organismu je v současném světě jedním z nejnebezpečnějších degenerativních zdravotních problémů vůbec. Obzvláště proto, že mu doposud není věnována patřičná pozornost. Překyselení, jeho dopady a souvislosti, zdá se unikají jak oficiální nauce o zdraví, tak i nám samotným. Málokdo si doposud dokáže uvědomit přímý vztah mezi možným dlouhodobým nadbytkem kyselin v organismu a zdravím. 

 
 

VITAMIN B 12 - KOBALAMIN

Vitamin B12 je nezbytný pro obměnu buněk a zvláště důležitý je pro tvorbu červených krvinek. Udržuje ochranné obaly nervových vláken (myelin), účastní se přeměny živin v energii a hraje zásadní roli při tvorbě DNA a RNA (genetického materiálu v buňkách).

 
 

ZDRAVÍ NA PODZIM

http://www.zdravi4u.cz/view.php?cisloclanku=2013091401S podzimem přichází obavy, jak ve zdraví přežít nastupující nepřízeň počasí a následně i zimu. Ovšem příroda nám s tímto obdobím přináší hodně možností, jak se vyhnout nemocem. Možná vás některé tipy překvapí.

 
 

Zvyky, spojené s pitím kávy

Dříve bylo zvykem jíst, či lépe řečeno, pít ranní polévku. Ranní polévka byla za Magdaleny Rettigové nahrazena kávou, podávanou ve stejně velkém hrnku, oslazenou a zalitou velkým množstvím mléka. Bylo to vlastně první teplé jídlo dne, takové pick-me up. Něco, co člověka zvedlo, probudilo a povzbudilo do pracovní činnosti. Dnes káva slouží stejným způsobem. Je to první kontakt s něčím příjemným, co člověka povzbudí před cestou do práce.

 
 

ČÍM SE VYBAVIT NA SILVESTROVSKOU OSLAVU

Zítra nás čeká velká silvestrovská oslava a my bychom měli být připraveni na vše, co s ní souvisí. Všem je nám známo, že nemáme moc pít, máme se chovat zdrženlivě a nepromiskuitně, ale také víme, že se prostě může stát něco, co nás druhý den mrzí.

 
 

Ovesné vločky

Žaludek ocení, že může konečně zpracovávat něco zdravého, tělu prospěšného, lehce stravitelného a přitom chutného. Tak mu udělejte radost! Ovesné vločky jsou ceněny především pro svůj obsah bílkovin, tuků, minerálních látek, vitaminů skupiny B, vápník, železo, fosfor a lecitin.


 
 

CO DĚLAT , KDYŽ SE O VÁNOCÍCH PŘEJÍME

Každé vánoce si určitě říkáme: tentokrát se budu držet zpátky, tentokrát se už nepřejím, užiji si svátky v klidu a budu chodit na procházky. Většina z nás to ale nedodrží a po čas svátků nejen že na procházky nechodí, ale místo toho se povaluje u televize a naopak přijímá potravu v takové míře, že to vyvolá zažívací potíže. Co dělat? Co nám poskytuje klasická a alternativní medicína v tomto ohledu?

 
 
loading...