Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

Ovesné vločky

Žaludek ocení, že může konečně zpracovávat něco zdravého, tělu prospěšného, lehce stravitelného a přitom chutného. Tak mu udělejte radost! Ovesné vločky jsou ceněny především pro svůj obsah bílkovin, tuků, minerálních látek, vitaminů skupiny B, vápník, železo, fosfor a lecitin.


 

Ovesné vločky se vyrábějí loupáním ovsa z napařovaných obilek. Skládají se přibližně ze 66,5 % sacharidů, 14,4 % bílkovin a 6,8 % tuku.

Oves je ze všech obilnin nejmladší, až v raném středověku jeho přednosti objevili Slované. Dnes se ve střední Evropě pěstuje kolem 50 druhů ovsa. Lidoví léčitelé oves doporučují nejenom jako chutné jídlo, ale také jako lék. Pomáhá při léčbě krčních problémů, prsních chorobách, žaludečních potížích, při léčbě kožních ekzémů. Je vhodný pro celkové posílení organismu, při rekonvalescenci. Oves také účinně snižuje hladinu cholesterolu.
Lecitin, který ovesné vločky obsahují, je důležitý pro výživu nervů. Oves je bohatým zdrojem vlákniny, díky čemuž pomáhá předcházet zácpě a udržuje správnou činnost tlustého střeva. Zmírňuje riziko vzniku srdečních chorob a infarktu, tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy, posiluje organismus při vyčerpání a únavě. Je výbornou potravinou pro diabetiky, protože stabilizuje krevní cukr.
Z ovesných vloček lze připravit spoustu pokrmů, kaše, polévky, slané i sladké nákypy.
 
Ovesná kaše
V jednom litru osolené vody vaříme 15 dkg vloček asi po dobu 25 minut. Můžeme ochutit medem, zavařeninou, čerstvým ovocem, skořicí, hrozinkami, a pokud nemáme zrovna chuť na sladké, můžeme vločky posypat osmaženou cibulkou.
 
Chuťovka z ovesných vloček
Velmi jednoduchá a rychlá příprava – lehce opražíme ovesné vločky společně s lískovými oříšky
Ovesné vločky s kmínem
Kmín zamícháme do ovesných vloček, přidáme vodu a necháme odležet přes noc. Ráno pak uvaříme obvyklým způsobem.
 
Sladké vločky
Vločky uvaříme s hrozinkami a sušenými švestkami a posypeme kokosem.
 
Pochoutka k televizi
Lehce opražené vločky smícháme s oříšky, mandlemi, sezamovými semínky a sójou a pojídáme k vínu nebo při večerním sledování televize.
 
Autor: Hana Křenková
 
 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 4.25 (2 hlasů)
nacita se...