Iva Hédlová - alternativní terapeutka, mistr reiki

PÁLENÍ ŽÁHY JE NÁSLEDEK STRESU

Jídlo je přírodní sedativum a antidepresivum. Uklidňuje, snižuje napětí. Na rozdíl od stresu máte z jídla příjemný pocit, který vyvažuje ty nepříjemné. Mnoho lidí se kvůli stresu projí až k obezitě, vysokému krevnímu tlaku, žaludečním vředům a dalším potížím. Chronický stres provází zvýšená sekrece žaludečních šťáv.

 

Jestliže se rychle nacpete, žaludek se pod náporem soust až příliš napne, šťávy jeho obsah nestačí trávit a evakuace ze žaludku se zpožďuje.

Sousta se spolu s kyselinou vracejí do jícnu a vzniká palčivý problém se žáhou.

K potlačení kyselosti žaludečních šťáv se nejčastěji používají tzv. antacida, která účinkují rychle, ale jen na krátkou dobu eliminují nepříjemné pocity. Jednoznačně nejúčinnějšími léky jsou blokátory protonové pumpy, obsahující omeprazol. Tato účinná látka tlumí produkci a sekreci žaludeční kyseliny solné přímo ve struktuře vnitřní žaludeční buňky.

Tím se mohutně a hlavně dlouhodobě - na dvanáct až čtrnáct hodin - utlumí žaludeční sekrece. Klasickým zástupcem této lékové skupiny je Loseprazol, který dostanete v lékárně bez receptu a můžete jej užívat bez porady s lékařem až dva týdny. Je vhodný v případě opakovaných nebo silných projevů pálení žáhy.

Dobré trávení je základ zdraví

Zdravé trávení zajišťuje organismu přísun a dostatečné vstřebávání důležitých živin a odvod odpadních a jedovatých látek z těla. Přináší tělu dostatečné množství energie, podporuje regeneraci a celkově pomáhá organismu dobře fungovat. Proto je tak důležité jíst v klidu a pravidelně.

Zejména když jste ve stresu, nervózní, unavení, rozmrzelí nebo podráždění, neměli byste se hnát ke stolu. Je lepší se na jídlo naladit a nemyslet na nic jiného. Pak toho ani nesníte tolik. Při jídle dbejte na to, abyste jedli pomalu, nemluvili a soustředili se na žaludek. Jezte zvolna, po malých soustech. Každé sousto polkněte, než si dáte do úst další.

Zkuste jíst tak, abyste naplnili žaludek maximálně z osmdesáti procent. Při pocitu plnosti jídlo přerušte, i kdyby bylo sebe chutnější. A ještě něco: po jídle byste měli tak půl hodinky odpočívat v klidu. V této době totiž žaludek zpracovává potravu a potřebuje dostatečný přísun krve Budete-li takhle postupovat a časem si na to zvyknete, uděláte pro své trávení to nejlepší..

DESATERO PREFENTIVNÍCH OPATŘENÍ

1. Nepijte alkohol, vyhněte se konzumaci ostrých, pálivých a dráždivých jídel, omezte tučná, smažená jídla, maso, grilované potraviny, sladkosti a spotřebu silné kávy. Všechny výše uvedené potraviny dráždí trávicí trakt.

2. Po jídle se fyzicky nenamáhejte.

3. Jezte dlouho. Čím více natáhnete fázi kousání a jiného mechanického mělnění potravy, tím míň toho sníte. Snížíte nároky na chemické nasazení žaludku a také se vyhnete pálení žáhy.

4. Před spaním nejezte a nepřemýšlejte neustále o věcech či situacích, které proběhly nebo teprve proběhnou. Teprve ve chvílích duševního uvolnění  nebo spánku se uvolní i tělo a získá sílu a prostor pro to, aby se organismus sám regeneroval.

5. Každý den choďte pravidelně spát a spěte dostatečně.

6. Vždy si udělejte čas na sebe a zabývejte se oblíbenými činnostmi, které vám pomohou psychicky se uvolnit. Vyzkoušejte relaxační techniky, meditaci.

7. Při stresu nebo neodolatelné chuti na jídlo si opakovaně připomínejte, že ani jedno není zdravé ani zdraví prospěšné.

8. Když se rozčílíte, myslete na to, že ubližujete hlavně sobě.

9. Snižte na sebe požadavky, v životě i v práci - pokud jsou příliš vysoké, jsou jen dalším stresovým faktorem.

10. Zkuste celkově zvolnit.

 
 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 4.75 (2 hlasů)
 
Reklama
Obsah tohoto reklamního panelu nesouvisí přímo s publikovaným článkem.
 
nacita se...